Our Mobile App: iPhone · Android

  • You are trying to conceive?
  • You have pregnancy questions?
  • How do you know whether your baby's teething or has a cold?
  • You have Family, home & financial issues?

...Then you have come to the right place!
we will try to help you with your problem.

Like Tree700Likes

We are trying to concieve-ing!

This is a discussion on We are trying to concieve-ing! within the Trying To Conceive forum, part of the You and Your Family category; Dragontail - glad to hear it was a good visit with many fatty Eggies in the queue!!! Are you getting ...

  1. #15026
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    We are trying to concieve-ing!

    Dragontail - glad to hear it was a good visit with many fatty Eggies in the queue!!! Are you getting your 战袍 ready for tomorrow? =)

    So hmm - doc chew is considering iui for you... Did you ask him about hsg?

    Happilymarried - I hope what I did with these docs, didnt influence your mindset!!! But hmm - ok - I mean professionally speaking, doc tan shouldn't turn you away if you go back to her in future for the embryos. I mean seriously these are yours and you have paid her to retrieve the eggs and you will also be paying her to work on those embryos in the future right. Maybe you can have a good chat with your hubby and see how .

    Btw there is this mummy in this oct forum whose waterbag broke today and she is now in the hospital trying to delay birth. Oh my - that's when I realized it is easier to be at the hospital where doc is based for such emergencies!!! Lemme go consult doc google on how the rooms look like - hahaha, I am too lazy to do hospital tours....

  2. #15027
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    We are trying to concieve-ing!

    Dragontail - I never heard doc chew so cheerful before!!!! Hee hee - you should buy 4d today!!

  3. #15028
    Worthy Consort Dragontail's Avatar
    Join Date
    May 2012
    Location
    singapore
    Posts
    4,171
    Rep Power
    9
    Omg my team mate's wife is going to pop later tonight. She is expecting twins and now at 37weeks. Her doctor wants her to be induced at 1am. I asked him why so early at 37weeks. He says the doctor measuring the babies having signs of getting smaller (I didnt know that!) And staying too long inside the tum tum may be dangerous. He is super excited now and not prepared. We were just chatting during lunch about his twins and he kept saying "dont think will be early . Sure will be 14sep thereabout". But see!! I look forward to see two non indentical twins!

  4. #15029
    Consort-in-Ordinary quincy1986's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    2,008
    Rep Power
    7

    Re: We are trying to concieve-ing!

    i keep craving for sweet stuff o.0

    after my snack bar this morning, apparently i was feeling full
    but then i thought i still ought to have a full meal for lunch
    so i ordered normally. but shucks i feel so bloated since lunch. zzz...

  5. #15030
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    We are trying to concieve-ing!

    Oh before I forget - doc also suggested no longan, lychee for fruits. Basically those fruits you see in the dessert stall - dont't eat those.

    Quincy - 你是不是...

  6. #15031
    Consort-in-Ordinary quincy1986's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    2,008
    Rep Power
    7

    Re: We are trying to concieve-ing!

    littlej: ???
    i am now waiting for my O

  7. #15032
    Consort-in-Ordinary quincy1986's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    2,008
    Rep Power
    7

    Re: We are trying to concieve-ing!

    Quote Originally Posted by mew View Post
    Anyone has any good fertility doc to recommend? We conceived in Nov 2012 after trying to concieve for 7m, only to lose it at 10w in Feb 2013. Have been trying to concieve again since Mar 2013, still no good news Suspect something is wrong with 1 of us, gotta check it out... Thanks...
    I dont't know who is good at the moment. dont't mind me showing you the popular centres you can contact to make appointments

    1) Raffles Fertility Centre @ Raffles Hospital - Tel: 6311 1280
    2) O & G Partners Clinic for Women @ Gleneagles Hospital - Tel: 6479 7267
    3) Christopher Chen Centre for Reproductive Medicine @ Gleneagles Hospital - Tel: 6474 3900
    4) Thomson Fertility Centre @ Thomson Medical Center - Tel: 6252 7766
    5) Women’s Health & Fertility Centre @ Mount Elizabeth Medical Centre - Tel: 6235 0678
    6) The Centre for Women & Fertility @ The Paragon - Tel: 6333 6636
    7) Centre for Assisted Reproduction (CARE) @ Novena Specialist Centre - Tel: 6659 6638
    8) Emerald Women’s Clinic @ National University Hospital - Tel: 1800 225 524
    9) GynaeMD Women’s & Rejuvenation Clinic @ 1 Orchard Boulevard -Tel: 6733 8810

    Government Hospitals:
    1) KKIVF Centre @ Kandang Kerbau Hospital - 6294 4050
    2) Centre for Assisted Reproduction (CARE) @ singapore general hospital - 6321 4377
    mew likes this.
    stuborn n naggy ^^ me the st maria online

  8. #15033
    Worthy Lady
    Join Date
    May 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    491
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by littlej:819680
    Oh before I forget - doc also suggested no longan, lychee for fruits. Basically those fruits you see in the dessert stall - dont't eat those.

    Quincy - 你是不是...
    Y no longan and lychee? Sugar? My gynae always say must eat in moderation. ..

  9. #15034
    Worthy Lady
    Join Date
    May 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    491
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by littlej:819662
    Natalie - when you put stretch mark cream on tummy, you should be lightly brushing upwards with feathery motions using the fingers. Kinda like how you go for facial and the therapist massages the face. Not supposed to rub rub tummy cuz that will create a mini tsunami inside. I learnt this from wbb class.

    Which makes sense . I mean uh... I dont't know about you girls but when I put moisturizer on my face - I dont't rub around but kinda like brush upwards... Otherwise all the wrinkles will just go merry go round =p
    I always put the cream in a circular motion..I do that for my elder daughter also...hehhe..but now a bit lazy...sometimes will forget to put on the cream...hehhe

    When my girl kick..I would usually touch my tummy in up and down motion. .

  10. #15035
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    Re: We are trying to concieve-ing!

    Natalie - Maybe because I putting on too much weight so doc recommended me not to take these fruits cuz high in sugar content - compared to other fruits like guava, apple and pear...

  11. #15036
    Consort-in-Ordinary quincy1986's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    2,008
    Rep Power
    7

    Re: We are trying to concieve-ing!

    longan is low in calories 0 fat.

    but doctors usually advise not to take fruits that are too sweet.
    and babies also

  12. #15037
    Worthy Lady
    Join Date
    May 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    491
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by littlej:819691
    Natalie - Maybe because I putting on too much weight so doc recommended me not to take these fruits cuz high in sugar content - compared to other fruits like guava, apple and pear...
    So no durian also?

  13. #15038
    Imperial Concubine yukki's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    Singapore
    Posts
    506
    Rep Power
    4

    Re: We are trying to concieve-ing!

    hi happilymarried...okieee shall consider these too...tml i'm gg back see the traditional chinese medicine doc...
    maybe i shld ask her for alternatives? been trying so hard till i kinda lose hope ...

  14. #15039
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    Re: We are trying to concieve-ing!

    Hey all - I scanned the leaflet that Doc Tham gave me on pain relief methods and labour. For your reading pleasure.

    https://www.hightail.com/download/bW...TlFiV3hqQTlVag

    File expires Sept 6.

  15. #15040
    Imperial Concubine littlehamster's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Punggol
    Posts
    1,356
    Rep Power
    6
    Littlej: it's coming soon for you! Remember to post your baby pic after you pop Hehe...

  16. #15041
    Consort-in-Ordinary quincy1986's Avatar
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    2,008
    Rep Power
    7

    Re: We are trying to concieve-ing!

    yukki: you have been trying for 1 year plus you can go make appts with 1 of the fertility centres i have listed

  17. #15042
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    We are trying to concieve-ing!

    Hi mew - For me - I was seeing doc chan at glen e. I did iui with him but failed. But I heard he is very good with ivf and fertility reproduction. I also saw dr chew at glen e and conceived naturally under his tutelage. But as mentioned before, I did hsg first before seeing him and also did traditional chinese medicine and yoga for fertility and vitamins and the right kind of food and exercises - so maybe all these helped.

    Happilymarried is seeing dr Ann tan and tvh is seeing prof Ng.

    Hope this helps.

  18. #15043
    Imperial Concubine happilymarried's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    East
    Posts
    1,345
    Rep Power
    5
    quincy - wah!! you have a ready list of all the ivf centres in sg!! so pro.... hehe... but if its just for normal check up, just need to pick a good & recommended gynae... no need to head to these centres first cuz I think they are much costlier...

  19. #15044
    Imperial Concubine happilymarried's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    East
    Posts
    1,345
    Rep Power
    5
    dragontail - haha double boil? sounds good!! it must have been so delightful to get a good parking spot n to see a cheerful doc! you'd forget all about the injections, or the long journey... & your colleagues's wife popping at 37 weeks with twins! that's very good already... most pop much earlier... & 2 boys right? I thought boys r usually bigger than girls.. so the tum must be real huge!!

  20. #15045
    Imperial Concubine happilymarried's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    East
    Posts
    1,345
    Rep Power
    5
    littlej & natalie - thanks for the links on pain relief... I was reading thru.. & gosh.. is it painful when they administer epidural into the spine? it sounds freaky scary...

    & hubby is afraid to break bridges with dr ann.. so we'll continue with her unless she aint gonna be around near cny... so we shall see.. but I still find I have more rapport with dr loh... he seems more down to earth? hmmm...

    by the way littlej, since dr tham said no no to certain fruits.. he must have a ready list of low sugar fruits like in a pamphlet or something..haha! I love docs who help n advice with diet.. I'm gonna start putting the list up on my board at home.. I dont wanna burst my weight gain cap!

  21. #15046
    Worthy Lady
    Join Date
    May 2012
    Location
    Singapore
    Posts
    491
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by happilymarried:819737
    littlej & natalie - thanks for the links on pain relief... I was reading thru.. & gosh.. is it painful when they administer epidural into the spine? it sounds freaky scary...

    & hubby is afraid to break bridges with dr ann.. so we'll continue with her unless she aint gonna be around near cny... so we shall see.. but I still find I have more rapport with dr loh... he seems more down to earth? hmmm...

    by the way littlej, since dr tham said no no to certain fruits.. he must have a ready list of low sugar fruits like in a pamphlet or something..haha! I love docs who help n advice with diet.. I'm gonna start putting the list up on my board at home.. I dont wanna burst my weight gain cap!
    Hmmmz..by the time I have my epidural. .I dont have much feeling as the contraction is more painful..but got to remain still ..which is abit hard as you might be trembling/shaking. ..

    What is your weight cap? 12?

  22. #15047
    Imperial Concubine littlej's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    singapore
    Posts
    1,933
    Rep Power
    6

    We are trying to concieve-ing!

    I'm now thinking of post natal exercise plan. My weight cap has flown out of the window!!!

    My old man is still grumbling on my bad decision on doc. Choose here choose there chose one who is on vacation. He's so naggy. Hahaha.

  23. #15048
    Imperial Concubine happilymarried's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    East
    Posts
    1,345
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by mew:819666
    Anyone has any good fertility doc to recommend? We conceived in Nov 2012 after trying to concieve for 7m, only to lose it at 10w in Feb 2013. Have been trying to concieve again since Mar 2013, still no good news Suspect something is wrong with 1 of us, gotta check it out... Thanks...
    hi mew, you can try dr sf loh from Thomson Medical Center. you can google for reviews about him... he is definitely more reasonably priced than my current doc....

  24. #15049
    Worthy Consort Dragontail's Avatar
    Join Date
    May 2012
    Location
    singapore
    Posts
    4,171
    Rep Power
    9
    Ahhh Happilymarried I am ousted by you just 10mins this morning! Haaa.

    Woke up to jab myself.

    Good morning!

  25. #15050
    Imperial Concubine happilymarried's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    East
    Posts
    1,345
    Rep Power
    5
    natalie - yup 12.. but I already piled on 6 and not even halfway there...

    I shall try to eat healthy! err after hubby's birthday this month... he's been salivating over serenity's suckling pig!


    littlej - lol... all this from your old man cuz kena played out by yaya chan.. hehe... will your naggy old man be the "have you brushed your teeth?" "have you made your bed" sort of daddy next time?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Connect With Us

facebook twitter rss

MummySG Facebook Group

Loading...
All times are GMT +8. The time now is 01:52 PM.