Thread Kami Bahasa Melayu 2

dianayousof

old ...sakit ke, apa ke, tu her kitchen jgn dikacau, disentuh. Tu 'lab' dia. She is in fact due for op in next 2 weeks, ni tadi pun nak kena gi therapy...she said, after therapy nak rest jap then dia nak baking. Hub and I kadang geleng kepala coz we want her to rest but she likes to overwork kat kitchen.

Baking n cooking are her lifelines gitu.

I bet she must be a very good cook....:001_302:

Mama Ina

Tak nak...nanak amek keje...Biar Ina keje sampai mata dia stoink!....hahaha...amek aje half-day, can spend time with your gals baking ke, masak ke, pasang langsir ke....wahahahha.

Alamak, i am still gathering mood nak baking nih. All ingredients in the plastic bag duk senyap2 kat atas table ngah staring at me nih. Then, tadi mother in law tepon..."EH, tak yah masak sakan kat dapur, Ibu nanti nak kasi lontong tau. Nanti dinner/lunch makan tu ok. Kalau nak cook pun, light ones aje." said my beloved mother in law....alahai, ni mcm, menantu sayang sama mother in law lahh. MUACKSSSS Ibu Mertuaku. Besok kasi present kek lahh kat mother in law :)
Maybe my halfday i transfer it to thursday lahh.. Hahahahahaha.. Parent meeting for Q.. Nak dengar apa cikgu dia nak cakap pasal si monster satu ni.. Pening, pening, pening..

BTW semalam A bwk alek record book.. Ayah petpotpetpot all the way.. I pulak side my dotter cos she got no.7 in her class ayah no happy lahh.. Then i say alah baru pri 1 relax ar lagipun mostly she got A A A and 1 B aje pe.. Hubby tengok i kan.. I senyum je then warn si A ni nanti pri 2 & above baik kau buat betol2 make sure no.3 at least tau.. Si ayah ni expect anak dia jadi macam dia all the way top 3 in class.. Chet!! Ni gal satu ni eversince moving to wdld she memang ar all the way main aje tu pasal ayah bunyi siren.. End up mama dia lak pening kepala.. :embarrassed: Ni lagi si Q so different dari A lagi tak minat blajar.. Habislah mama dia confirm kena siren jgk in future.. :wong7:

EnFlor

oh ya know what...i am still blur with this opening up inbox. Nih...right now, i've like 3 PMs nih. That day da try to open but it kindda got me nowhere (maybe that was masa Admin baru 'renovate' this site) Ok later, i try again. Anything urgent...buzz me.

Mama Ina

Morning...

Ina-Amek half day,confem dpt ...Anw,aku heran tkde official half day ke??sister In law aku pun tk dpt half day padahal bsok kan Hari raya kite....heran2 aku...

Tdi pagi bgn buka langsir,uat laundry..Jap lagi ne nak pasang newly langsir then tukar bedsheet....Buat keje jap jek dah penat seh...Today,masak sweet & sour fish,kangkong goreng,Tom yam...Mlm nnti baru start to masak lauk2 bsok....Ne kaki mcm nak merayap ....Thinking of few places like vivocity,Toa payoh OR Ikea....emmmm,tgk klau ptg tk penat....

Zhann - Cepat btl you dah 2nd trimester..Anw,happy for you beb..Do tk cr..

Smlm,hubby ku said i looked kurus this pregnancy tk mcm balloon (kurang asam btl) then i ckp wait and see bila selera mkn dah dtg balek...I lose another 2kg....uweekkkkkk!!!!!!
Tahu takpe.. Normali official halfday only belong to CNY aje.. Maklumlah negara ni kan more CHINESE.. Bilang hubby kau tunggu tunggu tunggu coming soon jadi balloon tu.. hahahahaaaa

dianayousof

Maybe my halfday i transfer it to thursday lahh.. Hahahahahaha.. Parent meeting for Q.. Nak dengar apa cikgu dia nak cakap pasal si monster satu ni.. Pening, pening, pening..

BTW semalam A bwk alek record book.. Ayah petpotpetpot all the way.. I pulak side my dotter cos she got no.7 in her class ayah no happy lahh.. Then i say alah baru pri 1 relax ar lagipun mostly she got A A A and 1 B aje pe.. Hubby tengok i kan.. I senyum je then warn si A ni nanti pri 2 & above baik kau buat betol2 make sure no.3 at least tau.. Si ayah ni expect anak dia jadi macam dia all the way top 3 in class.. Chet!! Ni gal satu ni eversince moving to wdld she memang ar all the way main aje tu pasal ayah bunyi siren.. End up mama dia lak pening kepala.. :embarrassed: Ni lagi si Q so different dari A lagi tak minat blajar.. Habislah mama dia confirm kena siren jgk in future.. :wong7:
hahahah...talking bout result my niece primary 4 surprisingly got 1st in class with distinction...so bapak dia no choice but to get her the ipad....best eh bdk2 skrang...

EnFlor

wah...tahniah A, bijak anak Mama Ina. Sejuk perut Mama Ina. Apa kata A mintak lagi satu adik bijak from Mama ?? hehehehe. Just encourage her all the way, don't let her slack off. Good that your hubby is stricter with her in terms of studying coz it requires discipline to do well all the way, just like her dad.

Am meeting my son's teacher too today. Yest, he brought home a certificate. Was awarded for Maths - Congrats for achieving the higher level of Band 1. He beamed with a wide smile on his face. And he is still in the competitive class of his cohort. Wah..piang another stressful year to go thru' next year. Haizzz...masuk class terbaik stress, tak dapat class terbaik pun stress. WHAT A LIFE! So...later, let's see what his teacher has to say.

dianayousof

wah...tahniah A, bijak anak Mama Ina. Sejuk perut Mama Ina. Apa kata A mintak lagi satu adik bijak from Mama ?? hehehehe. Just encourage her all the way, dont't let her slack off. Good that your hubby is stricter with her in terms of studying coz it requires discipline to do well all the way, just like her dad.

Am meeting my son's teacher too today. Yest, he brought home a certificate. Was awarded for Maths - Congrats for achieving the higher level of Band 1. He beamed with a wide smile on his face. And he is still in the competitive class of his cohort. Wah..piang another stressful year to go thru' next year. Haizzz...masuk class terbaik stress, tak dapat class terbaik pun stress. WHAT A LIFE! So...later, let's see what his teacher has to say.
hai...tgk korg stress ngan budak2 nye skola...aku worry plak...camana laa kalau nadiah da start primary school nanti...

Mama Ina

hahahah...talking bout result my niece primary 4 surprisingly got 1st in class with distinction...so bapak dia no choice but to get her the ipad....best eh bdk2 skrang...
Wahahahhaaaa... Itu part ar aku seram.. Now je aku own si A itouch with camera tu.. I tell her utang tunggu mama bonus.. hehehehehehe...

EnFlor

Morning...

Ina-Amek half day,confem dpt lah...Anw,aku heran tkde official half day ke??SIL aku pun tk dpt half day padahal bsok kan Hari raya kite....heran2 aku...

Tdi pagi bgn buka langsir,uat laundry..Jap lagi ne nak pasang newly langsir den tukar bedsheet....Buat keje jap jek dah penat seh...Today,masak sweet & sour fish,kangkong goreng,Tom yam...Mlm nnti baru start to masak lauk2 bsok....Ne kaki mcm nak merayap lah....Thinking of few places like vivocity,Toa payoh OR Ikea....emmmm,tgk arh klau ptg tk penat....

Zhann - Cepat btl u dah 2nd trimester..Anw,happy for u beb..Do tk cr..

Smlm,hubby ku said i looked kurus this pregnancy tk mcm balloon (kurang asam btl) den i ckp wait and see bila selera mkn dah dtg balek...I lose another 2kg....uweekkkkkk!!!!!!
BESTNYA...TAK pernah terjadi to me pun all the three pregs. I went ballooning all the way...empuk empuk all the way till today.

If this is the current preg syndrome...i nak preg lah....hahahahha (Not in my wildest dream puhleeeezzzz!!!!)

EnFlor

ok....still malas mode...but no choice gotta get my ingredients ready for baking after going for son's PTM...CIAO ladies. Maybe break time, i'lll take sneak in here.

dianayousof

Wahahahhaaaa... Itu part ar aku seram.. Now je aku own si A itouch with camera tu.. I tell her utang tunggu mama bonus.. hehehehehehe...
she suppose to get it on her birthday in october...then the father said ipad mahal,she wanna buy with her own pocket money the father disagree...i guess mmg bapak dia nak tgk result dia dulu laa...hehehhe...so last sat dorg nak balik france then the father bought the ipad kat transit...duty free so should be slightly cheaper i guess...

Mama Ina

wah...tahniah A, bijak anak Mama Ina. Sejuk perut Mama Ina. Apa kata A mintak lagi satu adik bijak from Mama ?? hehehehe. Just encourage her all the way, dont't let her slack off. Good that your hubby is stricter with her in terms of studying coz it requires discipline to do well all the way, just like her dad.

Congrats to ur son too, sis.. Seronok gitu dengar bdk2 achieve in something.. Tapi part kena buat tu macam kesian pulak with them cos so stress kan..

WHAT?? Mintak lagi satu ehk?? Mintak kena lewsing tu... Ni adik dia Q ni je buat aku seram je in future.. Cos so different from her sis.. Aku tengah standby nak sembunyi tau.. Hari khamis if teacher dia cakap Q play2 no listen to teacher habis meletop ayah dia noh.. But i duno ar too strict wit the kids macam kesian ar.. I prefer to let them be free skit.. Hehehehehe.. Ni ayah dengar COMPOM mama kena tendang... hahahahahhaaa

hai...tgk korg stress ngan budak2 nye skola...aku worry plak...camana laa kalau nadiah da start primary school nanti...
Alah bebz, i see nowadays kids smua cerdik2 tau so different macam zaman2 kita noh.. Tapi true ar anak skolah mak bapak pun boleh stress noh.. Kau warm dulu and standby ar..:001_302:

dianayousof

bestnya...tak pernah terjadi to me pun all the three pregs. I went ballooning all the way...empuk empuk all the way till today.

If this is the current preg syndrome...i nak preg ....hahahahha (not in my wildest dream puhleeeezzzz!!!!)
mari kita ramai2 amin kan enflor.....aaamiiiiiiinnnn....
peace bebeh!

dianayousof

Congrats to your son too, sis.. Seronok gitu dengar bdk2 achieve in something.. Tapi part kena buat tu macam kesian pulak with them cos so stress kan..

WHAT?? Mintak lagi satu ehk?? Mintak kena lewsing tu... Ni adik dia Q ni je buat aku seram je in future.. Cos so different from her sis.. Aku tengah standby nak sembunyi tau.. Hari khamis if teacher dia cakap Q play2 no listen to teacher habis meletop ayah dia noh.. But i dont know ar too strict wit the kids macam kesian ar.. I prefer to let them be free skit.. Hehehehehe.. Ni ayah dengar COMPOM mama kena tendang... hahahahahhaaa

Alah bebz, i see nowadays kids smua cerdik2 tau so different macam zaman2 kita noh.. Tapi true ar anak skolah mak bapak pun boleh stress noh.. Kau warm dulu and standby ar..:001_302:
kadang2 terlebih cerdik noh...tu kenit kat rumah baru 3 thn dia punye cakap....ya ampunnnn....mmg mintak kene picit!

Mama Ina

she suppose to get it on her birthday in october...then the father said ipad mahal,she wanna buy with her own pocket money the father disagree...i guess mmg bapak dia nak tgk result dia dulu laa...hehehhe...so last sat dorg nak balik france then the father bought the ipad kat transit...duty free so should be slightly cheaper i guess...
Mahal dok.. Ni apple2 ni smua buat kita pening ni.. If dorang mintak buah apple boleh ar on the spot aku beli.. Si A got a full mark in her Math & English test then from there we promise her.. Tapi memang sengaja nak tunggu end year lahh cos from there ayah want to see her full result.. Ni nasib baik ku backing A skit2 if not CANCEL!! hahahahhahaa..:tlaugh:

Mama Ina

BESTNYA...TAK pernah terjadi to me pun all the three pregs. I went ballooning all the way...empuk empuk all the way till today.

If this is the current preg syndrome...i nak preg ....hahahahha (Not in my wildest dream puhleeeezzzz!!!!)
mari kita ramai2 amin kan enflor.....aaamiiiiiiinnnn....
peace bebeh!
betol cakap.. Akan ku doakan mu Enflor.. Hahahahahahahaaaa....:Dancing_wub:

kadang2 terlebih cerdik noh...tu kenit kat rumah baru 3 thn dia punye cakap....ya ampunnnn....mmg mintak kene picit!
Tahu takpe.. Can see kan very different time zaman2 kita noh.. hahahahahaa

Mama Ina

Ok let me ask everyone here..

Chewing gum from CHINA izit HALAL?? At 1st ku tak tahu cos a colleague aru pass me 2chewing gum uhk.. Then si bapak nampak sengeh2.. Then i asked him HALAL or not..? He dgn senyuman manisnye reply shud be HALAL but duno wat it made of.. Cos anitin from china 7wonders... Hmmm.. Apa mepek si tua ni bebual noh..??:err:

NuR_iRfAn

If this is the current preg syndrome...i nak preg ....hahahahha (Not in my wildest dream puhleeeezzzz!!!!)
Klau bleh i dont want to lose weight...Called my gynae,she was so surprise i should be gaining weight as i dah pass my 1st trimester...emmmm,lets wait till next week wen i meet her...

NuR_iRfAn

Congrats to Enflor & Mama Ina..Alhamdulilah they make u proud...Insya allah,Irfan will be like one too....