Average weight of a newborn?

andieluv2

Member
it can range from2.4kg to 4kg for term babies(37-40weeks). anything below 2.4kg is abit light and over 4kg is big babies. but all can be normal and healthy. even for premees, as long as discharge weight is above 2kg. they are consider pretty good already. my baby girl was 3.3 kg @ 40+3.
 

Vonn55

New Member
I delivered my 1st girl at 39wks 2days weighing 3.47kg and my boy at 40weeks 5days and he weighs 3.465kg.
It's actually depend on what u eat, how much food & nutrition intake n how well ur baby absorb..
 

izanyzam

Member
My first boy was 3.84kg @ 38weeks..
Second boy was 4.01kg @ 39weeks..
My girl was 4.22kg @ 39weeks..

So can say all my babies are above average...heeehee..!!! :D
 

PeiPei A

Member
My first boy was 3.84kg @ 38weeks..
Second boy was 4.01kg @ 39weeks..
My girl was 4.22kg @ 39weeks..

So can say all my babies are above average...heeehee..!!! :D
Wow.. all big babies. :red:
I heard some says can't deliver naturally if babies too big, is it true? You had C-Sect?
Will bigger babies makes labour more difficult?
 

felicity

Active Member
My first boy was 3.84kg @ 38weeks..
Second boy was 4.01kg @ 39weeks..
My girl was 4.22kg @ 39weeks..

So can say all my babies are above average...heeehee..!!! :D
Wow.. all big babies. :red:
I heard some says can't deliver naturally if babies too big, is it true? You had C-Sect?
Will bigger babies makes labour more difficult?
I was big baby at over 4kg... My mum delivered me naturally but with difficulties end up must use forceps... I'm also worried mine too cos when at 34+ weeks already over 2.3kg...
 
Actually my experience iS the weight 0f baby while in tummy iS eStimati0n.. c0z mine gynae Said @ 37weekS 3.3kg.. but i delivered my baby 2dayS later @37w2dayS SheS 0nly 2.8kg...
 
Top